Vi er en Gasellebedrift

Årets gasellebedrift er en utmerkelse som deles ut av Dagens Næringsliv i samarbeid med Dun & Bradstreet.

Først om dyret Gaselle som vi liker å bli sammenlignet med (bortsett fra det å leve i ørkenen):
"De kan løpe i stor hastighet (så fort som 80 km/t) i lengre perioder. Gaseller finnes for det meste i ørken, gressland og savanner i Afrika, men de finnes også i Sørvest- og Sentral-Asia, og Det indiske subkontinent. De har en tendens til å leve i flokker."

Det kåres det Dagens Næringsliv kaller «gasellevinnere» blant «gasellebedrifter» i samtlige av Norges 19 fylker. Fylkesvinnerne konkurrerer samtidig om utmerkelsen «årets gasellebedrift» eller «årets gaselle». Utmerkelsen ble første gang utdelt i 2003. Gaselle er riksmålsformen av navnet på dyret gasell. Bedrifter som Q-Meieriene og 24SevenOffice har tidligere vunnet som årets Gaselle.

En gasellebedrift må ha:

• levert godkjente regnskaper
  • minst doblet omsetningen over fire år
  • omsetning på over en million kroner første år
  • positivt samlet driftsresultat
  • unngått negativ vekst
  • vært aksjeselskap

Les mer om Gasellebedriftskåringen HER.

Utifra vårt salgstempo med nye klubber strømmende inn hver dag siste tid, 5 nyansettelser, lansering av ny og spenstig 123klubb V4 i høst parallelt med oppbygging av spillerutviklingsplattformen SkillRace og flere spennende partnere på vei inn: JA, vi føler oss litt som Gaseller for tiden!