123klubb V4

Ny menystruktur pr rolle begynner å ta form, og vi prøver nå ut litt farger/bakgrunnsbilder i standardversjonen.

Vi inngår ingen kompromisser med design og brukervennlighet når vi nå oppgraderer løsningen vår til ett fremtidsrettet «look-and -feel». Med en hurtig voksende kundeportefølje som hjemmeside-/klubbverktøyleverandør samt den store særidretten fotball, representert ved Norsk Toppfotball/Toppfotballsenteret, kjenner vi et stort ansvar for å oppgradere vår verktøykasse. Etter lansering av responsiv "forside" med hjemmesiden i 2014, har vi brukt tiden på "baksiden" med helt ny teknologi og responsiv administrasjonsmal. Vi nærmer oss vårt slagord også i klubbverktøyet for alle klubbens roller:

"Styr klubben fra hånden med 123klubb.no"

Ny versjon av 123klubb.no er rett rundt hjørnet med lansering 14. januar 2016. Tilbakemeldingene fra pilotbrukere og referansegrupper er entydige;

"Dere har gjort et kjempesprang i brukervennlighet og opplevelse"

For å jobbe på lag med sosiale medier både i klubb/lags-kommunikasjon lanserer vi en smart sosial media integrasjon som en testbruker uttalte følgende om:

"Dette er som musikk i ørene for en frustrert idrettsleder som har mistet medlemsmassen i lukkede Facebookgrupper"

Noen eksempler på forbedringer som følger i V4 vises under, og online presentasjon vil gjøres ved lansering via webmøter og kundemøter i 19 ulike byer av våre lokalt/sentralt ansatte.

Mobiltilpasset skjermbilde for meldingssentral for trener/lagleder inkl. bl.a. forbedret bilde- og filopplastning:

Mer brukervennlig rollenavigering, lettere å se hvilken rolle man har valgt og noen roller vil få nye navn og/eller slås sammen:

Forbedret menynavn og struktur på menyene pr rolle. Her "work in progress" i klubblederrollen. Viser noe av vår totalitet med effektiv klubbdrift kombinert med at alt man gjør gjenspeiles på hjemmesider og lagsider. Opplasting, krymping og skalering av portrettbilder blir lettere i ny versjon og tilgjengelig i ny meny "min profil" pr rolle.

Meny kan venstrestilles om man foretrekker det:

Her vist med lyst uttrykk og toppmeny:

Eller med engelsk språk for dem som foretrekker det (ikke alt som er oversatt i språkfilen enda som dere ser):

Ta en sniktitt på uttrykket via en pålogging i spillerutviklingsverktøyet www.skillrace.no som er pilot på nytt admingrensesnitt og allerede lansert hos alle toppklubber i Norge via vårt samarbeid med Norsk Toppfotball/Toppfotballsenteret  - se videosnutt under og merk særlig funksjonene for treningsfremmøte som eksempel på en nyttig funksjon man gjerne vil gjøre "fra feltet". Sistnevnte og andre forbedringer vil inkluderes i 123klubb sin trener/laglederrolle:

I oppgraderingsarbeidet arbeider vi etter følgende prinsipper:

• Responsive sider som skal fungere på alle medier fra iWatch til 5K TV/PC/Mac-skjermer
  • Funksjonalitet tilpasset format (klokke, mobil, PC)
  • Fleksibilitet i designuttrykk helt ned på klubb og idrettsnivå
  • «Rent design» basert på populære og spesialtilpassede maler
  • Intuitiv manøvrering
  • «Rolige» skjermbilder der bare deler av siden lastes ved behov
  • Direkte lagring til server der dette er naturlig (per input-felt)
  • Forenkling av funksjoner (eks: bildeopplasting/redigering)
  • Forbedret responstid

For den teknologiinteresserte kan vi fortelle at prosjektene over innebærer innfasing av AngularJS, Bootstrap, BreezeJS og endel andre toppmoderne fremtidsrettede rammeverk for utvikling av Web 2.0 grensesnitt.