"Man må kunne krype før man kan gå" er det noe som heter

I disse dager lanseres inntektsmotoren i 123klubb, og nyhetsbrev med tittel "hvert klikk teller" er sendt ut til alle våre 160 klubber. Vårt slagord er "vi støtter idretten" - det har vi gjort siden 2004 med gode klubbløsninger, men nå skal vi altså "OPP OG GÅ" og deretter "LØPE" i takt med den lille krabaten på bildet!

Om inntektsmotoren
Vi tilbyr nå regionale og nasjonale bedrifter muligheten til å annonsere på klubbenes hjemmesider og/eller lagsider. Annonsemodulen er steg 1 i inntektsmotoren som klubbene har mulighet til å ta del i via 123klubb. I neste fase lanseres e-handel, klubbshop og communities/verving av medlemmer. Samlet står klubbene med 123-produkter sterkt mot annonsører/vareleverandører pga totalt sidetreff/medlemsvolum. Klubbene kan til enhver tid selv styre hvilke annonsører som skal vises, se faktiske inntekter som tilkommer klubben, og også hvilke inntekter de sier nei-takk til ved reservering mot enkeltannonsører og -annonseflater. Det er mulig for klubben å rekruttere annonsører inn i systemet, og da vil de få en høyere inntekt.
 

Hva kan klubbene tjene?
Vi har laget en analyse over hvor stor andel av dagens annonseinntekt hver klubb vil få basert på faktiske sidevisninger pr klubb. Best i klassen er www.elverum-fotball.no som med full annonsepris den 7. juni ville tjent kr 2 400,- som gir en månedsinntekt på kr 72 000 (godkjent av klubb at det offentliggjøres). Elverum fotball er veldig gode med nyhetspublisering og har aktive trenere/lagledere i trenerverktøyet som er en del av 123klubb. Mange klubber ligger med dagsinntekt på mellom 480-1500 som gir en månedsinntekt på mellom 14 400 og 45 000.
 

Hvorfor er det attraktivt å annonsere via klubbenes hjemmesider/lagsider hos KX Products?
 
KX Products tilbyr målrettet annonsering mot sportsinteresserte der de treffer kunden direkte på klubbenes hjemmesider. Alders-/kjønnsfordeling er 65 % menn og 35 % kvinner. Totalt er det 150 idrettsklubber som har hjemmesider hos oss med 50 000 aktive utøvere hvorav 33 000 er fotballspillere. Det er registrert 150 000 personer, men besøkende teller også andre som naboklubber, slekt/venner på hjemmesidene og samarbeidspartnere. Hjemmesidene er godt besøkt med 800 000 sidevisninger og 25 000 unike brukere pr uke. Vi er i sterk vekst med ca 10 nye klubbkunder pr måned. Vårt slagord er ”vi støtter idretten”, og dette illustreres gjennom at deler av annonseinntekten går direkte til klubbene basert på deres trafikktall.
 
Hva må klubbene gjøre?
Det er minimalt med egeninnsats for klubbene, men minimum må de aktivere annonsevisning. I tillegg anbefales det å følge med på online inntektsbarometer samt evt deaktivere annonser som er i konflikt med hovedsponsor og lignende. For klubber med kontakter hos regionale eller nasjonale annonsører, er det mulig for klubbene å aktivt delta som gir enda høyere inntekter.


Hvordan ser annonsene ut?
Det vil være annonseflater med ulike størrelser og plassering. Alle annonser skal tydelig merkes med ”annonse”. Klubbene kan selv kan velge den/de annonseflater som skal aktiveres i egen klubb, og at inntektsandelen vil gjenspeiles av hvor mange annonseflater som er aktive.
Se hjemmesiden med eksempelannonser plassert ut:
Hjemmeside: http://kxweb.no/portal/start.do?siteId=67&adPreview
En lagside på hjemmesiden som eksemplet her:
Lagside: http://kxweb.no/portal/public/teamPage.do?teamId=3292&season=2011&adPreview

©2018 Spoortz AS (tidligere 123klubb) leverer totalverktøy for effektiv klubbdrift